Соборование Великим постом

РАПИСАНИЕ ОБЩЕГО СОБОРОВАНИЯ


Во время Великого поста Таинство Соборования в храме святого благоверного князя Александра Невского будет совершаться по средам и субботам, начало в 13.00.


Даты Соборования: 

16, 19, 23, 26, 30  марта, 

2, 6, 9, 13 апреля.


Согласно определению составленного святителем Филаретом Московским  Катехизиса, «Елеосвящение есть таинство, в котором при помазании тела елеем призывается на больного благодать Божия, исцеляющая немощи душевные и телесные». По словам святителя Симеона Солунского, «елей [таинства] есть елей святой по силе священнодействия, и исполнен божественной силы, и вместе с тем, как умащает чувственно, он просвещает и освящает и души, укрепляет силы, как телесные, так и духовные, исцеляет раны, уничтожает болезни, очищает от нечистоты греховной и имеет силу подавать нам милость Божию и умилостивлять Его».



Для лучшего понимания Таинства вы можете ознакомиться с чинопоследованием Соборования ниже. 



ПОСЛЕДОВАНИЕ ТАИНСТВА ЕЛЕОСВЯЩЕНИЯ (СОБОРОВАНИЕ)

Предварительные приготовления: ставится стол, а на нем икона Спасителя или Божией Матери, св. Крест и Евангелие, сосуды с вином и елеем и блюдо с пшеницей. На пшеницу помещается пустая лампада, вокруг же нее – семь стручцов, обвитых ватою для помазания [и семь свечей]. Священники, облачившись в фелони, становятся с зажженными свечами вокруг стола. Первый из них кадит стол с четырех сторон, весь храм и собравшийся народ. 

Затем, став перед столом лицом на восток, возглашает:

Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков.

Чтец: Аминь. Трисвятое. Пресвятая Троице: Отче наш: Священник: Яко Твое есть Царство: Чтец: Аминь. Господи, помилуй, 12. Приидите, поклонимся: трижды.

И псалом 142:

Господи, услыши молитву мою, внуши моление мое во истине Твоей, услыши мя в правде Твоей и не вниди в суд с рабом Твоим, яко не оправдится пред Тобою всяк живый. Яко погна враг душу мою, смирил есть в землю живот мой, посадил мя есть в темных, яко мертвыя века. И уны во мне дух мой, во мне смятеся сердце мое. Помянух дни древния, поучихся во всех делех Твоих, в творениих руку Твоею поучахся. Воздех к Тебе руце мои, душа моя, яко земля безводная Тебе. Скоро услыши мя, Господи, исчезе дух мой, не отврати лица Твоего от мене, и уподоблюся низходящым в ров. Слышану сотвори мне заутра милость Твою, яко на Тя уповах. Скажи мне, Господи, путь воньже пойду, яко к Тебе взях душу мою. Изми мя от враг моих, Господи, к Тебе прибегох. Научи мя творити волю Твою, яко Ты еси Бог мой. Дух Твой благий наставит мя на землю праву. Имене Твоего ради, Господи, живиши мя, правдою Твоею изведеши от печали душу мою. И милостию Твоею потребиши враги моя и погубиши вся стужающыя души моей, яко аз раб Твой есмь.

Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды.


Диакон же глаголет малую ектению:

Паки и паки миром Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Лик: Господи, помилуй.

Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Лик: Тебе, Господи.

Возглашает священник: Яко подобает Тебе всякая слава, честь, и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.


Абие же поют, Аллилуиа, на глас 6.

Стих 1: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене.

Стих 2: Помилуй мя, Господи, яко немощен есмь.


Таже тропари:

Помилуй нас, Господи, помилуй нас; / всякаго бо ответа недоумеюще, / сию Ти молитву / яко Владыце, грешнии приносим: / помилуй нас.

Слава: Господи, помилуй нас, / на Тя бо уповахом; / не прогневайся на ны зело, / ниже помяни беззаконий наших, / но призри и ныне яко благоутробен, / и избави ны от враг наших; / Ты бо еси Бог наш, / и мы людие Твои, / вси дела руку Твоею, / и имя Твое призываем.

И ныне: Милосердия двери отверзи нам, / благословенная Богородице, / надеющиися на Тя да не погибнем, / но да избавимся Тобою от бед: / Ты бо еси спасение рода христианскаго.

Посем псалом 50:

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.



И канон. Глас 4

Песнь 1

Ирмос: Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Елеем благоутробия, Владыко, утешаяй присно души, купно и телеса человеческая, и храняяй елеем верныя, Сам и ныне ущедри елеем приступающия к Тебе.

Твоея милости, Владыко, полна есть вся земля: темже елеем божественным Твоим честным помазуеми днесь, еже паче ума Твоей милости, верно просим Тя, податися нам.

Слава: Помазание священное Твое, Человеколюбче, Апостолом Твоим на немощствующия рабы Твоя совершати милостивно заповедавый. Тех мольбами вся печатию Твоею помилуй.

И ныне: Едина мира пучину Чистая рождшая, яже к Богу молитвами Твоими присно, недугов и скорбей Твоего раба избави, яко да непрестанно возвеличит тя.


Песнь 3

Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.

Ты един Сый дивный в человецех верных, Милостивый, болящему [или болящей] люте, даждь Христе благодать Твою свыше.

Елейный сучец иногда, ко умалению потопа, Божественным Твоим показавый мановением Господи, спаси милостию страждущаго [или страждущую].

Слава: Свещею Божественнаго света, в милости Твоей, Христе, просвети помазанием, и ныне верою к милости Твоей тщащагося [или тщащуюся].

И ныне: Призри благоприятно Мати всех Творца свыше, и горькое озлобление разреши недугующаго [или недугующия], молитвами твоими.


Седален, глас 8

Яко Божественная река милости Сый, яко бездна многаго милосердия, Щедре, покажи Твоея милости Божественныя струи, и всех исцели, источи чудес источники независтно, и омый всех: к Тебе бо присно притекающе тепле благодать испрошаем.

Другий, глас 4.

Врачу и Помощниче сущих в болезнех, Избавителю же и Спасе сущих в недузех; Сам всех Владыко и Господи, даруй исцеление недугующему рабу Твоему [или недугующей рабе Твоей], ущедри, помилуй многопрегрешившаго [или многопрегрешившую], и прегрешений избави, Христе, яко да славит божественную силу Твою.


Песнь 4

Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце Праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Яко нетленное мv́ро, Спасе, сый, истощившееся Твоею благодатию, и мiр очищающее, ущедри и помилуй божественне, верою струпы телесныя помазующаго [или помазующия].

Тихостию печати Твоея милости, ныне чувствия, Владыко, знаменав Твоих рабов, непреходимь, неприступен вход сотвори всем сопротивным силам.

Слава: Призывати повелеваяй немощствующим священнодействители Божественныя Твоя, и сих молитвою и помазанием елеа Твоего, Человеколюбче, спасатися, спаси Твоею милостию страждущаго [или страждущую].

И ныне: Богородице Приснодево Пресвятая, покрове крепкий и хранительнице, пристанище же и стено, лествице и предградие, помилуй, ущедри болящаго [или болящую], к Тебе бо и Единей прибеже.


Песнь 5

Ирмос: Ты, Господи мой, Свет в мiр пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Сый блаже, милости бездна, помилуй, Милостиве, Твоею Божественною милостию страждущаго [или страждущую], яко благоутробен.

Души наша, Христе, и телеса, свыше печати Твоея Божественным воображением освятив несказанно, рукою Твоею всех исцели.

Слава: Неизреченною Твоею любовию, преблагий Господи, приимый блудницею сущее от мv́ра помазание, ущедри раба Твоего [или рабу Твою].

И ныне: Всепетая, чистая, преблагая Владычице, помилуй божественным помазующихся елеем, и спаси раба Твоего [или рабу Твою].


Песнь 6

Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися ради милости от ребр Твоих истекшею Кровию.

Словесы Твоими, елеем показавый, Человеколюбче, в царех помазание, и архиереи сие совершивый; печатию Твоею и страждущаго [или страждущую] спаси, яко благоутробен.

Приобщение да не от горьких бесов прикоснется, помазанием божественным знаменаному [или знаменаной], Спасе, чувствы, но покровом обстени сего [или сию] славы Твоея.

Слава: Подаждь руку Твою с высоты, Человеколюбче, и Твой елей, Спасе, освятив, подаждь рабу Твоему [или рабе Твоей] на здравие, и недугов всех на избавление.

И ныне: Явилася еси в Божественнем Твоем храме плодовитая, Мати Творца, маслина, еюже исполнен явися мiр милости; темже спасай молитвами осязания Твоего страждущаго [или страждущую].

Кондак, глас 2

Милости источник сый, Преблагий, верою теплою к милости неизреченней Твоей припадающия, Благоутробне, от всякаго избави озлобления, и тех недуги взем, подаждь Божественную благодать свыше.


Песнь 7

Ирмос: В пещи Авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Ты в милости и щедротах Твоих, Спасе, едине Боже, всех исцеляяй, страсти же душевныя и телесная сокрушения, и сего [или сию] в недузех страждущаго [или страждущую], Сам исцеляяй уврачуй.

Внегда помазатися елеем помазания всех главам, подаждь сему [или сей] веселия радость, милость ищущему [или ищущей] Твоего избавления, Христе, богатою Твоею милостию даруй, Господи.

Слава: Меч есть над демоны, Спасе, Твоя печать, огнь же попаляяй страсти душевныя, священников мольбы. Темже верно поем Тя, приемлющии исцеление.

И ныне: Ты держащаго горстию вся, Мати Божия, внутрь во чреве приимши, боголепно и неизреченно воплотивши, о страждущем [или страждущей] умилостивити сего просим.


Песнь 8

Ирмос: Руце распростер Даниил, львов зияния в рове затче, огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

Вся помилуй, Спасе, по велицей Твоей и Божественней милости, сего ради собрахомся вси, тайно вообразующе щедрот Твоих приклонение, помазание приносяще елеем, верою Твоему рабу [или Твоей рабе], егоже [или юже] и посети.

Струями милости Твоея, Христе, и помазании священников Твоих, омый яко благоутробен, Господи, болезни и озлобление, и болезней нашествия, в нуждах страстей мучимаго [или мучимыя], яко да славит Тя спасся [или спасшися] благодарственно.

Слава: Знамение еже свыше приклонения и тихости, милость Божественную нам приписующим, Владыко, не удали Твоея милости, ниже презри верою присно зовущаго [или зовущую]: благословите вся дела Господня Господа.

И ныне: Преславное яко венец, Чистая, естество прият Божественное Твое рождество, врагов сокрушающее ополчения, и побеждающее державно тех; сего ради благодатей Твоих радостными венчаеми светлостьми, Тебе воспеваем, препетая Владычице.


Песнь 9

Ирмос: Камень нерукосечный от несекомыя горы Тебе, Дево, краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем веселящеся Тя, Богородице, величаем.

Призри с Небесе, Щедре, покажи Твою милость всем, даждь ныне заступление Твое и крепость Твою приступающему [или приступающей] к Тебе, божественным помазанием священников Твоих, Человеколюбче.

Видехом, преблагий Спасе, радующеся божественный елей приклонением Твоим Божественным паче причастников, егоже приял еси, и изобразительно преподал еси, бани божественныя причащающимся.

Слава: Ущедри, помилуй Спасе, избави от лютых и болезней, избави от стрел лукаваго твоих рабов души и телеса, яко милостивый Господь, помазанием Божественным исцелеваяй.

И ныне: Пения и мольбы, Дево, приемлющи Твоих рабов, избави лютых страстей и болезней, молитвами Твоими нами, Пречистая, божественному Твоему крову притекающаго [или притекающую].

Достойно есть яко воистинну  блажити Тя, Богородицу, / Присноблаженную и Пренепорочную / и Матерь Бога нашего. / Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу Тя величаем.

Ексапостиларий

В милости, Блаже, призри Твоим оком на моление нас, сшедшихся в храм Твой святый днесь, помазати божественным елеем недугующаго раба Твоего [или недугующую рабу Твою].


Таже стихиры, глас 4

Дал еси благодать Твою, / Твоими, Благопременителю, Апостолы, Человеколюбче, / елеем святым Твоим целити всех язвы же и недуги; / темже к елею Твоему верно приступающаго [или приступающую], / и ныне, яко благоутробен, / освяти, помилуй, от всякаго недуга очисти, / и пищи нетленныя Твоея сподоби, Господи.

Призри, Непостижиме, с небесе, / яко благоутробен, / рукою невидимою Твоею знаменав, Человеколюбче, наша чувства, / елеем Твоим божественным, / притекающему [или притекающей] к Тебе верно, / и просящему [или просящей] прегрешений оставление даруй, / и исцеление души и телу, / да любовию прославит Тя, / величая державу Твою.

Помазанием елеа Твоего, / и священников, Человеколюбче, осязанием, / раба Твоего [или рабу Твою] освяти свыше, / недугов свободи, душевныя же скверны очисти, / омый, Спасе, и многоплетенных соблазнов избави, / болезни утиши, обстояние отжени и скорби потреби, / яко щедр и благоутробен.

Слава, и ныне, Богородичен: Тебе чистейшую Цареву Палату / молю, Многопетая, / ум мой очисти оскверненный всякими грехами, / и жилище красное Пребожественныя Троицы сотвори, / яко да силу Твою и безмерную милость величаю спасаемый, / непотребный раб Твой.


Таже, Трисвятое. Пресвятая Троице: По Отче наш: Яко Твое есть Царство:


Таже тропарь, глас 4:

Скорый в заступлении един сый, Христе, / скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему [или страждущей рабе Твоей], / избави недугов и горьких болезней; / воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, / молитвами Богородицы, едине Человеколюбче.


Ектения:

Миром Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.

О мире всего мiра, благостоянии святых Божиих церквей и соединении всех, Господу помолимся. 

О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

О еже благословитися елею сему силою и действом, и наитием Святаго Духа, Господу помолимся.

О рабе Божии [или рабе Божией] (имярек), и о еже в Бозе посещении его [или ея], и еже приити на него [или на ню] благодати Святаго Духа, Господу помолимся.

О еже избавитися ему [или ей] и нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани его [или ю] и нас, Боже, Твоею благодатию.

Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Лик: Тебе, Господи.


Затем первый из священников читает молитву над лампадой с елеем:

Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

Священник молитву:

Господи, милостию и щедротами Твоими исцеляяй сокрушения душ и телес наших, Сам Владыко, освяти елей сей, якоже быти помазующимся от него во исцеление, и в пременение всякия страсти, скверны плоти и духа, и всякаго зла, да и в сем прославится Твое пресвятое имя, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков, аминь.


Прочие же священники вместе с ним тихо читают ту же молитву, а в это время поются следующие тропари. 

Глас 4: Скорый в заступлении един сый, Христе, / скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему [или страждущей рабе Твоей], / избави недугов и горьких болезней, / воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, / молитвами Богородицы, едине Человеколюбче.

Душевныма очима ослеплен, / к Тебе, Христе, прихожду, / якоже слепый от рождения, / в покаянии зову Тебе, / милостив нам буди, едине Благопременителю.

Глас 3: Душу мою, Господи, во гресех всяческих, / и безместными деяньми люте разслабленную, / воздвигни Божественным Твоим предстательством, / якоже и разслабленнаго воздвигл еси древле, / да зову Ти спасаемь: / щедрый, даждь ми, Христе, исцеление.

Глас 2: Яко Господень ученик восприял еси, праведне, Евангелие; / яко мученик имаши еже неописанное, дерзновение, / яко брат Божий; / еже молитися, яко иерарх. / Моли Христа Бога, / спастися душам нашим.

Глас 4: Отчее единородное Бог Слово, / пришедшее к нам в последния дни, / Иакове Божественне, / перваго Тя показа Иерусалимляном пастыря и учителя, / и вернаго строителя / таинств духовных, / темже тя вси чтим, апостоле.

Глас 3: В Мирех, святе, священнодействитель показался еси, / Христово бо, преподобне, Евангелие исполнив, / положил еси душу Твою о людех твоих, / и спасл еси неповинныя от смерти; / сего ради освятился еси, / яко великий таинник Божия благодати.

Глас тойже: Велика обрете в бедах / Тя поборника вселенная, страстотерпче, / языки побеждающа; / якоже убо Лиеву низложил еси гордыню, / и на подвиг дерзновенна сотворив Нестора, / тако, святе Димитрие, / Христу Богу молися, / даровати нам велию милость.

Глас тойже: Страстотерпче святый и целебниче Пантелеимоне, / моли милостиваго Бога, / да прегрешений оставление / подаст душам нашим.

Глас 8: Святии безсребренницы и чудотворцы, / посетите немощи наша: / туне приясте, туне дадите нам.

Глас 2: Величия твоя, девственниче, кто повесть; / точиши бо чудеса и изливаеши исцеления, / и молишися о душах наших, / яко Богослов и друг Христов.

Богородичен: Моление теплое и стена необоримая, / милости источниче, мiрови прибежище, / прилежно вопием Ти: / Богородице Владычице, / предвари, и от бед избави ны, / Едина вскоре предстательствующая.


Первое помазание

Диакон: Вонмем.

Священник первый: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Прокимен, глас 1:

Буди, Господи, милость Твоя на нас, / якоже уповахом на Тя. 

Стих: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.

Диакон: Премудрость.

Чтец: Соборнаго послания святаго апостола Иаковля чтение.

Диакон: Вонмем.

Апостол, послание Иаковле, зачало 57

Братие, образ приимите злострадания и долготерпения, пророки, иже глаголаша именем Господним. Се блажим терпящия: терпение Иовле слышасте и кончину Господню видесте, яко многомилостив есть Господь и щедр. Прежде же всех, братие моя, не кленитеся ни небом, ни землею, ни иною коею клятвою: буди же вам, еже ей, ей, и еже ни, ни, да не в лицемерие впадете. Злостраждет ли кто в вас, да молитву деет; благодушствует ли кто да поет. Болит ли кто в вас, да призовет пресвитеры церковныя, и да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во имя Господне. И молитва веры спасет болящаго и воздвигнет его Господь, и аще грехи будет сотворил, отпустятся ему. Исповедайте убо друг другу согрешения и молитеся друг за друга, яко да исцелеете: много бо может молитва праведнаго поспешествуема. 

В пример злострадания и долготерпения возьмите, братия мои, пророков, которые говорили именем Господним. Вот, мы ублажаем тех, которые терпели. Вы слышали о терпении Иова и видели конец оного от Господа, ибо Господь весьма милосерд и сострадателен. Прежде же всего, братия мои, не клянитесь ни небом, ни землею, и никакою другою клятвою, но да будет у вас: «да, да» и «нет, нет», дабы вам не подпасть осуждению. Злостраждет ли кто из вас, пусть молится. Весел ли кто, пусть поет псалмы. Болен ли кто из вас, пусть призовет пресвитеров Церкви, и пусть помолятся над ним, помазав его елеем во имя Господне. И молитва веры исцелит болящего, и восставит его Господь; и если он соделал грехи, простятся ему. Признавайтесь друг пред другом в проступках и молитесь друг за друга, чтобы исцелиться: много может усиленная молитва праведного.

Священник первый: Мир ти.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Аллилуиа, глас 8.

Стих: Милость и суд воспою Тебе, Господи.

Диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелия.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Священник: От Луки святаго Евангелия чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Диакон: Вонмем.

Евангелие от Луки, зачало 53

Во время оно, законник некий приступи ко Иисусу, искушая Его и глаголя: Учителю, что сотворив живот вечный наследую? Он же рече к нему: в законе что писано есть, како чтеши? Он же отвещав рече: возлюбиши Господа Бога Твоего от всего сердца твоего, и от всея души твоея, и всею крепостию твоею, и всем помышлением твоим, и ближняго своего яко сам себе. Рече же ему: право отвеща, сие сотвори и жив будеши. Он же хотя оправдитися сам, рече ко Иисусу: и кто есть ближний мой? Отвещав же Иисус рече: человек некий схождаше от Иерусалима во Иерихон, и в разбойники впаде, иже совлекше его, и язвы возложше отыдоша, оставльше еле жива суща. По случаю же священник некий схождаше путем тем: и видев его, мимо иде. Такожде же и левит, быв на том месте, пришед и видев мимо иде. Самарянин же некто грядый, прииде над него, и видев его милосердова. И приступль обвяза струпы его, возливая масло и вино; всадив же его на свой скот, приведе его в гостинницу и прилежа ему. И наутрия изшед, изъем два сребреника, даде гостиннику и рече ему: прилежи ему, и еже аще прииждивеши, аз, егда возвращуся, воздам ти. Кто убо от тех триех ближний мнит ти ся быти впадшему в разбойники? Он же рече: сотворивый милость с ним. Рече же ему Иисус: иди и ты твори такожде.


В то время один законник встал и, искушая Иисуса, сказал: Учитель! что мне делать, чтобы наследовать жизнь вечную? Он же сказал ему: в законе что написано? как читаешь? Он сказал в ответ: возлюби Господа Бога твоего всем сердцем твоим, и всею душею твоею, и всею крепостию твоею, и всем разумением твоим, и ближнего твоего, как самого себя. Иисус сказал ему: правильно ты отвечал; так поступай, и будешь жить. Но он, желая оправдать себя, сказал Иисусу: а кто мой ближний? На это сказал Иисус: некоторый человек шел из Иерусалима в Иерихон и попался разбойникам, которые сняли с него одежду, изранили его и ушли, оставив его едва живым. По случаю один священник шел тою дорогою и, увидев его, прошел мимо. Также и левит, быв на том месте, подошел, посмотрел и прошел мимо. Самарянин же некто, проезжая, нашел на него и, увидев его, сжалился и, подойдя, перевязал ему раны, возливая масло и вино; и, посадив его на своего осла, привез его в гостиницу и позаботился о нем;

а на другой день, отъезжая, вынул два динария, дал содержателю гостиницы и сказал ему: позаботься о нем; и если издержишь что более, я, когда возвращусь, отдам тебе. Кто из этих троих, думаешь ты, был ближний попавшемуся разбойникам? Он сказал: оказавший ему милость. Тогда Иисус сказал ему: иди, и ты поступай так же.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.


Таже диакон глаголет ектению:

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Лик: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия [или рабы Божия] (имярек).

О еже проститися ему [или ей] всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

Возглас от священника: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

Диакон: Господу помолимся:

Лик: Господи, помилуй.


Священник молитву:

Безначальне, Вечне, Святе святых, Единороднаго Твоего Сына низпославый, исцеляющаго всякий недуг, и всяку язю душ и телес наших, низпосли Святаго Твоего Духа, и освяти елей сей, и сотвори и помазующемуся Твоему рабу [или помазующейся Твоей рабе] (имярек), в совершенное избавление грехов его [или ея] в наследие Царствия Небеснаго.

Да будет известно, что некоторые эту молитву произносят только до настоящего места с возгласом: " Твое бо есть, еже миловати и спасати:", другие же читают до конца.

Ты бо еси Бог велий и дивен, храняй завет Твой и милость Твою любящим Тя, даяй избавление грехов, Святым Твоим Отроком Иисусом Христом; паки рождей нас от греха, просвещаяй слепыя, и исправляяй низверженныя, любяй праведныя и грешныя милуяй; паки изведый нас от тьмы и сени смертныя; глаголяй сущим во узах: изыдите, и сущим во тьме: открыйтеся. Возсия бо в сердцах наших свет ведения лица Его, отнележе нас ради на земли явился есть и с человеки поживе; приемшим Тя дал есть власть чадом Божиим быти; банею пакибытия сыноположение нам даровал есть, и непричастны нас сотворил есть от насильства диаволя. Понеже не благоволил еси кровию очиститися, но елеем святым дал еси образ Креста Его, во еже быти нам Христову стаду, царскому священию, языку святому, и очистивый ны водою, и освятивый Духом Твоим Святым. Сам, Владыко Господи, даждь благодать нам в служение Твое сие; якоже дал еси Моисеови угоднику Твоему, и Самуилу возлюбленному Твоему, и Иоанну избранному Твоему, и всем, во всяком роде и роде благоугодившим Тебе; сице сотвори и нас быти служителей Новаго Твоего Завета над елеем сим, егоже усвоил еси Честною Кровию Христа Твоего; да совлекшеся мiрских похотей, умрем греху, и поживем правде, облекшеся в Него помазанием освящения хотящаго елеа навестися. Буди, Господи, елей сей, елей радования, елей освящения, одежда царская, броня силы, всякаго диавольскаго действа отгнание, печать ненаветная, радование сердца, веселие вечное, да и сим помазуемии паки рождения, страшни будут сопротивным, и возсияют во светлостех святых Твоих, не имуще скверны или враски; и да приимутся в вечныя Твоя упокоения, и восприимут почесть горняго звания.

Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.


Затем берет первый из священников стручец и, омочив его в святом елее, помазывает болящего крестообразно на лбу, на ноздрях, на щеках, на устах, на груди и на руках с обеих сторон, произнося следующую молитву

Отче Святый, Врачу душ и телес, пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющаго и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего [или рабу Твою] (имярек), от обдержащия его [или ея] телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его [или ю] благодатию Христа Твоего; молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии; предстательствы честных Небесных Сил Безплотных; силою Честнаго и Животворящаго Креста; честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна; святых славных и всехвальных апостолов; святых славных и добропобедных мучеников; преподобных и богоносных отец наших; святых и исцелителей безсребренников Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотиа и Аникиты; святых и праведных богоотец Иоакима и Анны, и всех святых.

Яко Ты еси источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Единосущным Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Во время помазания на общем соборовании хор обычно поет:

Услыши ны, Боже; / услыши ны, Владыко; / услыши ны, Святый.

Помилуй ны, Боже; / помилуй ны, Владыко; / помилуй ны, Святый.

Исцели ны, Боже; / исцели ны, Владыко; / исцели ны, Святый.


Второе помазание

Диакон: Вонмем.

Священник вторый: Мир всем.

И чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Прокимен, глас 2:

Крепость моя и пение мое Господь, / и бысть мне во спасение. Стих: Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя.

Диакон: Премудрость.

Чтец: К Римляном послания святаго апостола Павла чтение.

Диакон: Вонмем.

Апостол, к Римляном, зачало 116

Братие, должни есмы мы сильнии немощи немощных носити и не себе угождати. Кийждо же вас ближнему да угождает во благое к созиданию. Ибо и Христос не Себе угоди, но якоже есть писано: поношения поносящих Тебе нападоша на мя. Елика бо преднаписана быша, в наше наказание преднаписашася, да терпением и утешением писаний упование имамы. Бог же терпения и утешения, да даст вам тожде мудрствовати друг ко другу о Христе Иисусе; да единодушно едиными усты славите Бога и Отца Господа нашего Иисуса Христа. Темже приемлите друг друга, якоже и Христос прият вас во славу Божию.

Мы, сильные, должны сносить немощи бессильных и не себе угождать. Каждый из нас должен угождать ближнему, во благо, к назиданию. Ибо и Христос не Себе угождал, но, как написано: злословия злословящих Тебя пали на Меня. А все, что писано было прежде, написано нам в наставление, чтобы мы терпением и утешением из Писаний сохраняли надежду. Бог же терпения и утешения да дарует вам быть в единомыслии между собою, по учению Христа Иисуса, дабы вы единодушно, едиными устами славили Бога и Отца Господа нашего Иисуса Христа.

Священник вторый: Мир ти.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость.

Аллилуиа, глас 5.

Стих: Милости Твоя, Господи, во век воспою.

Диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелия.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Священник: От Луки святаго Евангелия чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Диакон: Вонмем.

Евангелие от Луки, зачало 94.

Во время оно, прииде Иисус во Иерихон. И се, муж нарицаемый Закхей, и сей бе старей мытарем, и той бе богат; и искаше видети Иисуса, Кто есть, и не можаше от народа, яко возрастом мал бе. И предытек возлезе на ягодичину, да видит, яко туде хотяше минути. И яко прииде на место, воззрев Иисус, виде его, и рече к нему: Закхее, потщався слези, днесь бо в дому твоем подобает Ми быти. И потщався слезе, и прият Его радуяся. И видевше вси роптаху, глаголюще, яко ко грешну мужу вниде витати. Став же Закхей, рече ко Господу: се, пол имения моего, Господи, дам нищим, и аще кого чим обидех, возвращу четверицею. Рече же к нему Иисус: яко днесь спасение дому сему бысть, зане и сей сын Авраамль есть. Прииде бо Сын Человечь взыскати и спасти погибшаго.


Потом Иисус вошел в Иерихон и проходил через него. И вот, некто, именем Закхей, начальник мытарей и человек богатый, искал видеть Иисуса, кто Он, но не мог за народом, потому что мал был ростом, и, забежав вперед, взлез на смоковницу, чтобы увидеть Его, потому что Ему надлежало проходить мимо нее. Иисус, когда пришел на это место, взглянув, увидел его и сказал ему: Закхей! сойди скорее, ибо сегодня надобно Мне быть у тебя в доме. И он поспешно сошел и принял Его с радостью. И все, видя то, начали роптать, и говорили, что Он зашел к грешному человеку; Закхей же, став, сказал Господу: Господи! половину имения моего я отдам нищим, и, если кого чем обидел, воздам вчетверо. Иисус сказал ему: ныне пришло спасение дому сему, потому что и он сын Авраама, ибо Сын Человеческий пришел взыскать и спасти погибшее.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.


Таже диакон глаголет ектению:

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия [или рабы Божия] (имярек).

О еже проститися ему [или ей] всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

Возглас от священника: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

Диакон: Господу помолимся:

Лик: Господи, помилуй.

Священник молитву:

Боже великий и вышний, от всея твари покланяемый, премудрости источниче, благости воистинну неизследимая бездно и благоутробия неопределяемая пучино; Сам, Человеколюбче Владыко, превечных и дивных Боже, Егоже никтоже от человек помышляяй может постигнути, призри, услыши нас, недостойных рабов Твоих, и идеже о велицем имени Твоем елей сей приносим, низпосли Твоего дара исцеления, и оставление грехов; и исцели его [или ю] во множестве милости Твоея. Ей, Господи благопременителю, едине милостиве и человеколюбче, каяйся о злобах наших; ведый, яко належит помысл человека на лукавая от юности его; не хотяй смерти грешника, но яко обратитися и живу быти ему; грешных ради спасения вочеловечивыйся Бог сый, и создавыйся за создание Твое. Ты еси рекий: не приидох призвати праведныя, но грешныя в покаяние; Ты еси, овча взыскавый заблуждшее; Ты еси, погибшую драхму прилежно взыскавый и обретый. Ты еси рекий, яко грядущаго ко Мне не изжену вон; Ты еси, иже блудницы честнеи Твои нозе слезами омочившия не возгнушавыйся; Ты еси рекий: елижды аще падеши, востани, и спасешися; Ты еси рекий, яко радость бывает на небеси о едином грешнице кающемся. Сам призри, благоутробный Владыко, с высоты святыя Твоея, соосенив нас, грешных и недостойных рабов Твоих, благодатию Святаго Духа в час сей, и всели в раба Твоего [или в рабу Твою] (имярек), познавшаго [или познавшую] своя согрешения, и приступльшаго [или приступльшую] к Тебе верою; и приим Своим Ти человеколюбием, аще что согрешил есть [или согрешила есть] словом, или делом, или помышлением, простив очисти его [или ю] и чиста [или чисту] сотвори от всякаго греха, и присно спребывая ему [или ей], сохрани прочее лето живота его [или ея], ходяща [или ходящу] во оправданиих Твоих во еже не ктому быти ему [или ей] посмеяние диаволу: яко да и в нем [или в ней] прославится Пресвятое имя Твое.

Возглас: Твое бо есть еже миловати и спасати ны, Христе Боже, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

После же молитвы второй священник берет второй стручец и, омочив его в святом елее, помазывает болящего, произнося молитву: «Отче Святый, Врачу душ и телес…»


Третье помазание

Диакон же глаголет: Вонмем:

Священник третий: Мир всем.

И чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Прокимен, глас 3:

Господь Просвещение мое / и Спаситель мой, кого убоюся? Стих: Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся?

Диакон: Премудрость.

Чтец: К Коринфяном послания святаго апостола Павла чтение.

Диакон: Вонмем.

Апостол к Коринфяном, зачало 153

Братие, вы есте тело Христово и уди от части. И овы убо положи Бог в Церкви, первее апостолы, второе пророки, третие учители; потом же силы, таже дарования исцелений, заступления, правления, роди языков. Еда вси апостоли? Еда вси пророцы? Еда вси учители? Еда вси силы? Еда вси дарования имут исцелений? Еда вси языки глаголют? Еда вси сказуют? Ревнуйте же дарований больших; и еще по превосхождению путь вам показую. Аще языки человеческими глаголю и ангельскими, любве же не имам, бых (яко) медь звенящи, или кимвал звяцаяй. И аще имам пророчество и вем тайны вся, и весь разум, и аще имам всю веру, яко и горы преставляти, любве же не имам, ничтоже есмь. И аще раздам вся имения моя, и аще предам тело мое, во еже сожещи е, любве же не имам, ни кая польза ми есть. Любы долготерпит, милосердствует, любы не завидит, любы не превозносится, не гордится, ни безчинствует, не ищет своя си, не раздражается, не мыслит зла, не радуется о неправде, радуется же о истине; вся любит, всему веру емлет, вся уповает, вся терпит. Любы николиже отпадает.


Братья, вы – тело Христово, а порознь – члены. И иных Бог поставил в Церкви, во-первых, Апостолами, во-вторых, пророками, в-третьих, учителями; далее, иным дал силы чудодейственные, также дары исцелений, вспоможения, управления, разные языки. Все ли Апостолы? Все ли пророки? Все ли учители? Все ли чудотворцы? Все ли имеют дары исцелений? Все ли говорят языками? Все ли истолкователи? Ревнуйте о дарах больших, и я покажу вам путь еще превосходнейший. Если я говорю языками человеческими и ангельскими, а любви не имею, то я – медь звенящая или кимвал звучащий. Если имею дар пророчества, и знаю все тайны, и имею всякое познание и всю веру, так что могу и горы переставлять, а не имею любви, – то я ничто. И если я раздам все имение мое и отдам тело мое на сожжение, а любви не имею, нет мне в том никакой пользы. Любовь долготерпит, милосердствует, любовь не завидует, любовь не превозносится, не гордится, не бесчинствует, не ищет своего, не раздражается, не мыслит зла, не радуется неправде, а сорадуется истине; все покрывает, всему верит, всего надеется, все переносит. Любовь никогда не перестает.

Священник третий: Мир ти.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость.

Аллилуиа, глас 2.

Стих: На Тя, Господи, уповах, да не постыжуся во век.

Диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелия.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Священник третий: От Матфеа святаго Евангелия чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Диакон: Вонмем.

Евангелие от Матфеа, зачало 34 от полу

Во время оно, призвав Иисус обанадесять ученики Своя, даде им власть на дусех нечистых, яко да изгонят их, и целити всяк недуг и всяку болезнь. Сия обанадесять посла Иисус, заповеда им, глаголя: на путь язык не идите, и во град самарянский не внидите. Идите же паче ко овцам погибшим дому Израилева. Ходяще же проповедуйте, глаголюще: яко приближися Царствие Небесное. Болящия исцеляйте, прокаженныя очищайте, мертвыя воскрешайте, бесы изгоняйте; туне приясте, туне дадите.

В то время, призвав Иисус двенадцать учеников Своих, Он дал им власть над нечистыми духами, чтобы изгонять их и врачевать всякую болезнь и всякую немощь. Сих двенадцать послал Иисус, и заповедал им, говоря: на путь к язычникам не ходите, и в город Самарянский не входите; а идите наипаче к погибшим овцам дома Израилева; ходя же, проповедуйте, что приблизилось Царство Небесное; больных исцеляйте, прокаженных очищайте, мертвых воскрешайте, бесов изгоняйте; даром получили, даром давайте.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.


Таже диакон глаголет ектению:

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия [или рабы Божия] (имярек).

О еже проститися ему [или ей] всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

Возглас от священника: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

Диакон: Господу помолимся:

Лик: Господи, помилуй.


Священник третий глаголет молитву:

Владыко Вседержителю, Святый Царю, наказуяй и не умерщвляяй, утверждаяй низпадающия, и возводяй низверженныя, телесныя скорби исправляяй человеков; молимся Тебе, Боже наш, яко да наведеши милость Твою на елей сей, и на помазующияся от него во имя Твое; да будет им во исцеление души же и тела, и во очищение и изменение всякия страсти, и всякаго недуга, и язи, и всякия скверны плоти и духа. Ей, Господи, врачебную Твою силу с небесе низпосли, прикоснися телеси, угаси огневицу, укроти страсть, и всякую немощь таящуюся. Буди врач раба Твоего [или рабы Твоея] (имярек), воздвигни его [или ю] от одра болезненнаго и от ложа озлобления цела и всесовершенна [или целу и всесовершенну], даруй его [или ю] Церкви Твоей благоугождающа и творяща [или благоугождающу и творящу] волю Твою.

Возглас: Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков, аминь.

После же молитвы третий священник берет второй стручец и, омочив его в святом елее, помазывает болящего, произнося молитву: «Отче Святый, Врачу душ и телес…»


Четвертое помазание

Диакон же глаголет: Вонмем:

Священник четвертый: Мир всем.

И чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Прокимен, глас 4:

Воньже аще день призову Тя; / скоро услыши мя. Стих: Господи, услыши молитву мою и вопль мой.

Диакон: Премудрость.

Чтец: К Коринфяном послания святаго апостола Павла чтение.

Диакон: Вонмем.

Апостол к Коринфяном, зачало 182

Братие, вы есте Церкви Бога Жива, якоже рече Бог, яко вселюся в них и похожду, и буду им Бог, и тии будут Мне людие. Темже изыдите от среды их, и отлучитеся, глаголет Господь, и нечистоте не прикасайтеся, и Аз прииму вы. И буду вам во Отца, и вы будете Мне в сыны и дщери, глаголет Господь Вседержитель. Сицева убо имуще обетования, о возлюбленнии, очистим себе от всякия скверны плоти и духа, творяще святыню в страсе Божии.

Братья, вы храм Бога живаго, как сказал Бог: вселюсь в них и буду ходить в них; и буду их Богом, и они будут Моим народом. И потому выйдите из среды их и отделитесь, говорит Господь, и не прикасайтесь к нечистому; и Я прииму вас. И буду вам Отцем, и вы будете Моими сынами и дщерями, говорит Господь Вседержитель. Итак, возлюбленные, имея такие обетования, очистим себя от всякой скверны плоти и духа, совершая святыню в страхе Божием.

Священник четвертый: Мир ти.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Аллилуиа, глас 2.

Стих: Терпя потерпех Господа, и внят ми.

Диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелия.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Священник четвертый: От Матфеа святаго Евангелия чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Диакон: Вонмем.

Евангелие от Матфеа, зачало 26

Во время оно, пришед Иисус в дом Петров, виде тещу его лежащу, и огнем жегому. И прикоснуся руце ея и остави ю огнь; и воста, и служаше Ему. Позде же бывшу, приведоша к Нему бесны многи и изгна духи словом, и вся болящия исцели. Да сбудется реченное Исаием пророком глаголющим: Той недуги наша прият, и болезни понесе. Видев же Иисус многи народы окрест Себе, повеле (учеником) ити на он пол. И приступль един книжник, рече Ему: Учителю, иду по Тебе, аможе аще идеши. Глагола ему Иисус: лиси язвины имут, и птицы небесныя гнезда; Сын же Человеческий не имать где главы подклонити. Другий же от ученик Его рече Ему: Господи, повели ми прежде ити и погребсти отца моего. Иисус же рече ему: гряди по Мне, и остави мертвых погребсти своя мертвецы. И влезшу Ему в корабль, по Нем идоша ученицы Его.


Придя в дом Петров, Иисус увидел тещу его, лежащую в горячке, и коснулся руки ее, и горячка оставила ее; и она встала и служила им. Когда же настал вечер, к Нему привели многих бесноватых, и Он изгнал духов словом и исцелил всех больных, да сбудется реченное через пророка Исаию, который говорит: Он взял на Себя наши немощи и понес болезни. Увидев же Иисус вокруг Себя множество народа, велел ученикам отплыть на другую сторону. Тогда один книжник, подойдя, сказал Ему: Учитель! я пойду за Тобою, куда бы Ты ни пошел. И говорит ему Иисус: лисицы имеют норы и птицы небесные – гнезда, а Сын Человеческий не имеет, где приклонить голову. Другой же из учеников Его сказал Ему: Господи! позволь мне прежде пойти и похоронить отца моего. Но Иисус сказал ему: иди за Мною, и предоставь мертвым погребать своих мертвецов. И когда вошел Он в лодку, за Ним последовали ученики Его.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.


Таже диакон глаголет ектению:

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия [или рабы Божия] (имярек).

О еже проститися ему [или ей] всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

Возглас от священника: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

Диакон: Господу помолимся:

Лик: Господи, помилуй.

Священник молитву:

Блаже и человеколюбче, благоутробне и многомилостиве Господи, многий в милости и богатый в благостыни, Отче щедрот, и Боже всякаго утешения, укрепивый ны святыми Твоими апостолами, елеем с молитвою немощи людей целити; Сам и елей сей вчини в цельбу от него помазующимся, в пременение всякаго недуга и всякия язи, во избавление зол, чающим еже от Тебе спасения. Ей, Владыко, Господи Боже наш, молимся Ти, Всесильне, еже спасти вся ны, Едине душ же и телес Врачу, освяти вся ны; всяк недуг исцеляяй, исцели и раба Твоего [или и рабу Твою] (имярек), воздвигни его [или ю] от одра болезненнаго милостию Твоея благости, посети его [или ю] милостию и щедротами Твоими; отжени от него [или от нея] всякую болезнь и немощь, яко да востав [или воставши] рукою Твоею крепкою, поработает Тебе со всяким благодарением; яко да и ныне причащающеся Твоего неизглаголаннаго человеколюбия, поем и славим Тя, творящаго великая и чудная, славная же и изрядная.

Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков, аминь.

После же молитвы четвертый священник берет второй стручец и, омочив его в святом елее, помазывает болящего, произнося молитву: «Отче Святый, Врачу душ и телес…»


Пятое помазание

Диакон: Вонмем:

Иерей пятый: Мир всем.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Прокимен, глас 5:

Ты, Господи, сохраниши ны, / и соблюдеши ны от рода сего, и во век. Стих: Спаси мя, Господи, яко оскуде преподобный.

Диакон: Премудрость.

Чтец: К Коринфяном послания святаго апостола Павла чтение.

Диакон: Вонмем.

Апостол, к Коринфяном, зачало 168

Братие, не хощу вас не ведети о скорби нашей, бывшей нам во Асии, яко по премногу и паче силы отяготихомся, яко не надеятися нам и жити. Но сами в себе осуждение смерти имехом, да не надеющеся будем на ся, но на Бога возставляющаго мертвыя, Иже от толикия смерти избавил ны есть и избавляет; Наньже и уповахом, яко и еще избавит; поспешающим и вам по нас молитвою; да от мног лиц еже в нас дарование, многими благодарится о вас.


Братья, мы не хотим оставить вас  в неведении о скорби нашей, бывшей с нами в Асии, потому что мы отягчены были чрезмерно и сверх силы, так что не надеялись остаться в живых. Но сами в себе имели приговор к смерти, для того, чтобы надеяться не на самих себя, но на Бога, воскрешающего мертвых, Который и избавил нас от столь близкой смерти, и избавляет, и на Которого надеемся, что и еще избавит, при содействии и вашей молитвы за нас, дабы за дарованное нам, по ходатайству многих, многие возблагодарили за нас.

Священник пятый: Мир ти.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Аллилуиа, глас 5.

Стих: Милости Твоя, Господи, во век воспою.

Диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелия.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Священник: От Матфеа святаго Евангелия чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Диакон: Вонмем.

Евангелие от Матфеа, зачало 104

Рече Господь притчу сию: уподобися Царствие Небесное десятим девам, яже прияша светильники своя, и изыдоша в сретение жениху. Пять же бе от них мудры и пять юродивы. Юродивыя же, приемше светильники своя, не взяша с собою елеа. Мудрыя же прияша елей в сосудех, со светильники своими. Коснящу же жениху, воздремашася вся и спаху. Полунощи же вопль бысть: се, жених грядет, исходите в сретение его. Тогда воставше вся девы тыя, и украсиша светильники своя. Юродивыя же мудрым реша: дадите нам от елеа вашего, яко светильницы наши угасают. Отвещаша же мудрыя, глаголюще: еда како не достанет нам и вам? Идите же паче к продающим и купите себе. Идущим же им купити, прииде жених и готовыя внидоша с ним на браки, и затворены быша двери. Последи же приидоша и прочия девы, глаголюще: Господи, Господи, отверзи нам. Он же отвещав, рече им: аминь глаголю вам, не вем вас. Бдите убо, яко не весте дне, ни часа, воньже Сын Человеческий приидет.


Сказал Господь притчу сию: тогда подобно будет Царство Небесное десяти девам, которые, взяв светильники свои, вышли навстречу жениху. Из них пять было мудрых и пять неразумных. Неразумные, взяв светильники свои, не взяли с собою масла. Мудрые же, вместе со светильниками своими, взяли масла в сосудах своих. И как жених замедлил, то задремали все и уснули. Но в полночь раздался крик: вот, жених идет, выходите навстречу ему. Тогда встали все девы те и поправили светильники свои. Неразумные же сказали мудрым: дайте нам вашего масла, потому что светильники наши гаснут. А мудрые отвечали: чтобы не случилось недостатка и у нас и у вас, пойдите лучше к продающим и купите себе. Когда же пошли они покупать, пришел жених, и готовые вошли с ним на брачный пир, и двери затворились; после приходят и прочие девы, и говорят: Господи! Господи! отвори нам. Он же сказал им в ответ: истинно говорю вам: не знаю вас. Итак, бодрствуйте, потому что не знаете ни дня, ни часа, в который приидет Сын Человеческий.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.


Таже диакон глаголет ектению:

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия [или рабы Божия] (имярек).

О еже проститися ему [или ей] всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

Возглас от священника: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

Диакон: Господу помолимся:

Лик: Господи, помилуй.

Священник молитву:

Господи Боже наш, наказуяй и паки исцеляяй, воздвизаяй от земли нища, и от гноища возвышаяй убогаго; сирот Отче, и обуреваемых Пристанище, и недугующих Врачу, немощи наша неболезненно носяй, и недуги наша приемляй; в тихости милуяй, превосходяй беззакония, и изымаяй неправды: скорый в помощь, и косный во гнев, дунувый на Своя ученики, и рекий: приимите Духа Святаго; имже аще оставите грехи, оставятся им; приемляй грешных покаяние, и власть имеяй прощати грехи многия и лютыя; и исцеление подавая всем, в немощи и долгонедужии пребывающим; иже мене смиреннаго и грешнаго, и недостойнаго раба Твоего во мнозех гресех сплетеннаго и страстьми сластей валяющагося, призвавый во святый и превеличайший степень священства, и внити во внутреннее завесы, во Святая Святых, идеже приникнути святии Ангели желают, и слышати Евангельский глас Господа Бога, и зрети самозрачне лице Святаго возношения, и наслаждатися Божественныя и священныя литургии, сподобивый мя священнодействовати Пренебесныя Твоя Тайны, и приносити Тебе дары же и жертвы о наших гресех, и людских невежествиих, и ходатайствовати о словесных Твоих овцах, да многим и неизреченным Твоим человеколюбием прегрешения их очистиши. Сам, Преблагий Царю, внуши молитву мою в сей час же и святый день, и на всякое время и место; и вонми гласу моления моего, и рабу Твоему [или рабе Твоей] (имярек), в немощи душевной и телесной сущему [или сущей], исцеление даруй, подая ему [или ей] оставление грехов, и прощение согрешений, вольных же и невольных; уврачуй его [или ея] язвы неисцельныя, всякий же недуг, и всяку язю, даруй ему [или ей] душевное исцеление. Прикоснувыйся тещи Петрове, и остави ю огневица, и воста и служаше Тебе; Сам, Владыко, и рабу Твоему [или рабе Твоей] (имярек), подаждь врачевание, и пременение всякия тлетворныя болезни, и помяни богатыя Твоя щедроты, и милость Твою. Помяни, яко прилежно належит помышление человека на лукавая от юности его, и ни един обретается безгрешен на земли; Ты бо Един кроме греха еси, пришедый и спасый человеческий род, и свободивый нас от работы вражия. Аще бо в суд внидеши с рабы Твоими, никтоже обрящется чист от скверны; но всякая уста заградятся, не имущая что отвещати, зане якоже руб поверженный, всякая правда наша пред Тобою. Сего ради грехи юности нашея не помяни, Господи.

Ты бо еси надежда ненадеющихся, и упокоение труждающихся, и обремененных в беззакониих, и Тебе славу возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

После же молитвы пятыйсвященник берет второй стручец и, омочив его в святом елее, помазывает болящего, произнося молитву: «Отче Святый, Врачу душ и телес…»


Шестое помазание

Диакон: Вонмем.

Священник же шестый: Мир всем.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Прокимен, глас 6:

Помилуй мя, Боже, / по велицей милости Твоей. Стих: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

Диакон: Премудрость.

Чтец: К Галатом послания святаго апостола Павла чтение.

Диакон: Вонмем.

Апостол к Галатом, зачало 213

Братие, плод духовный есть любы, радость, мир, долготерпение, благость, милосердие, вера, кротость, воздержание; на таковых несть закона. А иже Христовы суть, плоть распяша со страстьми и похотьми. Аще живем духом, духом и да ходим. Не бываим тщеславни, друг друга раздражающе, друг другу завидяще. Братие, аще и впадет человек в некое прегрешение, вы духовнии исправляйте таковаго духом кротости; блюдый себе, да не и ты искушен будеши. Друг друга тяготы носите, и тако исполните закон Христов.


Братья, плод же духа: любовь, радость, мир, долготерпение, благость, милосердие, вера, кротость, воздержание. На таковых нет закона. Но те, которые Христовы, распяли плоть со страстями и похотями. Если мы живем духом, то по духу и поступать должны. Не будем тщеславиться, друг друга раздражать, друг другу завидовать. Братия! если и впадет человек в какое согрешение, вы, духовные, исправляйте такового в духе кротости, наблюдая каждый за собою, чтобы не быть искушенным. Носите бремена друг друга, и таким образом исполните закон Христов.

Священник шестый: Мир ти.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость.

Аллилуиа, глас 6.

Стих: Блажен муж бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.

Диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелия.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Священник шестый: От Матфеа святаго Евангелия чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Диакон: Вонмем.

Евангелие от Матфеа, зачало 62

Во время оно, вниде Иисус во страны Тирския и Сидонския. И се, жена Хананейска от предел тех изшедши, возопи к Нему, глаголющи: помилуй мя, Господи, Сыне Давидов: дщи моя зле беснуется. Он же не отвеща ей словесе. И приступльше ученицы Его, моляху Его, глаголюще: отпусти ю, яко вопиет в след нас. Он же отвещав рече: несмь послан, токмо ко овцам погибшим дому Израилева. Она же пришедши поклонися Ему, глаголющи: Господи, помози ми. Он же отвещав рече: несть добро отъяти хлеба чадом, и поврещи псом. Она же рече: ей, Господи, ибо и пси ядят от крупиц, падающих от трапезы господей своих. Тогда отвещав Иисус, рече ей: о жено, велия вера твоя; буди тебе, якоже хощеши. И исцеле дщи ея от того часа.

В то время удалился Иисус в пределы Тирские и Сидонские. И вот, женщина Хананеянка, выйдя из тех мест, кричала Ему: помилуй меня, Господи, сын Давидов, дочь моя жестоко беснуется. Но Он не отвечал ей ни слова. И ученики Его, приступив, просили Его: отпусти ее, потому что кричит за нами. Он же сказал в ответ: Я послан только к погибшим овцам дома Израилева. А она, подойдя, кланялась Ему и говорила: Господи! помоги мне. Он же сказал в ответ: нехорошо взять хлеб у детей и бросить псам. Она сказала: так, Господи! но и псы едят крохи, которые падают со стола господ их. Тогда Иисус сказал ей в ответ: о, женщина! велика вера твоя; да будет тебе по желанию твоему. И исцелилась дочь ее в тот час.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Таже диакон глаголет ектению:

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия [или рабы Божия] (имярек).

О еже проститися ему [или ей] всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

Возглас от священника: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

Диакон: Господу помолимся:

Лик: Господи, помилуй.

Священник молитву:

Благодарим Тя, Господи Боже наш, благий Человеколюбче, и Врачу душ и телес наших, недуги наша неболезненно носяй, Егоже язвою вси исцелехом; Пастырю добрый, на взыскание пришедый заблуждшаго овчате; малодушным даяй утешение, и живот сокрушенным; источник кровоточивыя дванадесятолетен бывший исцеливый; дщерь Хананеину от лютаго демона свободивый; долг даровавый двема должникома, и грешной жене оставление давый; исцеление разслабленному даровавый, со оставлением грехов его; мытаря словом оправдавый, и разбойника в последнем его исповедании приемый; грехи мiра вземый, и на Кресте пригвоздивый; Тебе молимся и Тебе просим, в благости Твоей, Сам ослаби, остави, прости, Боже, беззакония и грехи раба Твоего [или рабы Твоея] (имярек), согрешения его [или ея] вольная и невольная, яже в ведении и не в ведении, яже в преступлении, и в преслушании, яже в нощи и во дни; или в клятве священничестей, или отчи, или матерни бысть; или очима воззрением, или веждома помаванием; или прилежанием любодейства, или вкушением блуда; или в коем любо движении плоти и духа, отчуждися хотения Твоего, и Твоея Святыни. Аще же согреши тойже [или таяжде] и мы, яко благ и непамятозлобивый Бог и Человеколюбец прости, не оставляя его [или ю] и нас в скверное житие впасти, ниже в пагубныя пути тещи. Ей, Владыко Господи, услыши мя, грешнаго, в час сей за раба Твоего [или рабу Твою] (имярек), и презри яко непамятозлобивый Бог согрешения его [или ея] вся; свободи его [или ю] от вечныя муки; уста его [или ея] Твоего хваления исполни; устне его [или ея] отверзи к славословию имене Твоего; руце его [или ея] простри к деланию заповедей Твоих; нозе его [или ея] к течению благовествования Твоего исправи; вся его [или ея] уды и мысль Твоею укрепляя благодатию. Ты бо еси Бог наш, святыми Твоими апостолы заповедавый нам, глаголя: елика аще свяжете на земли, будут связана на небесех; и елика аще разрешите на земли, будут разрешена на небесех. И паки: ихже аще оставите грехи, оставятся им, иже аще держите, удержатся. И якоже услышал еси Езекию в скорби души его, в час смерти его, и не презрел еси моления его; такожде и мене, смиреннаго и грешнаго, и недостойнаго раба Твоего, услыши в час сей. Ты бо еси, Господи Иисусе Христе, седмьдесят крат седмерицею оставляти падающим в грехи повелевый, Твоею благостию и человеколюбием; и каяйся о злобах наших, и радуяйся о обращении заблужденных; зане яко величество Твое, тако и милость Твоя; и Тебе славу возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

После же молитвы шестой священник берет второй стручец и, омочив его в святом елее, помазывает болящего, произнося молитву: «Отче Святый, Врачу душ и телес…»


Седьмое помазание

Диакон: Вонмем.

Священник же седмый: Мир всем.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Прокимен, глас 7:

Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, / ниже гневом Твоим накажеши мене. Стих: Помилуй мя, Господи, яко немощен есмь.

Диакон: Премудрость.

Чтец: К Солуняном послания святаго апостола Павла чтение.

Диакон: Вонмем.

Апостол к Солуняном, зачало 273

Братие, молим вы: вразумляйте безчинныя, утешайте малодушныя, заступайте немощныя, долготерпите ко всем. Блюдите, да никтоже зла за зло кому воздаст; но всегда доброе гоните, и друг ко другу, и ко всем. Всегда радуйтеся; непрестанно молитеся; о всем благодарите; сия бо есть воля Божия о Христе Иисусе в вас. Духа не угашайте, пророчествия не уничижайте. Вся же искушающе, добрая держите. От всякия вещи злыя отгребайтеся. Сам же Бог мира да освятит вы всесовершенны о всем, и всесовершен ваш дух, и душа, и тело непорочно, в пришествие Господа нашего Иисуса Христа да сохранится.

Братья, умоляем также вас, вразумляйте бесчинных, утешайте малодушных, поддерживайте слабых, будьте долготерпеливы ко всем. Смотрите, чтобы кто кому не воздавал злом за зло; но всегда ищите добра и друг другу и всем. Всегда радуйтесь. Непрестанно молитесь. За все благодарите: ибо такова о вас воля Божия во Христе Иисусе. Духа не угашайте. Пророчества не уничижайте. Все испытывайте, хорошего держитесь. Удерживайтесь от всякого рода зла. Сам же Бог мира да освятит вас во всей полноте, и ваш дух и душа и тело во всей целости да сохранится без порока в пришествие Господа нашего Иисуса Христа.


Священник же седмый: Мир ти.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Аллилуиа, глас 7.

Стих: Услышит тя Господь в день печали, защитит тя имя Бога Иаковля.

Диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелия.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Священник: От Матфеа святаго Евангелия чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Диакон: Вонмем.

Евангелие от Матфеа, зачало 30

Во время оно, преходя Иисус, виде человека седяща на мытнице, Матфеа глаголема, и глагола ему: по Мне гряди. И востав по Нем иде. И бысть Ему возлежащу в дому, и се, мнози мытари и грешницы пришедше возлежаху со Иисусом, и со ученики Его. И видевше фарисее, глаголаху учеником Его: почто с мытари и грешники Учитель ваш яст и пиет? Иисус же слышав, рече им: не требуют здравии врача, но болящии; шедше же научитеся, что есть: милости хощу, а не жертвы; не приидох бо призвати праведники, но грешники на покаяние.

В то время, проходя, Иисус увидел человека, сидящего у сбора пошлин, по имени Матфея, и говорит ему: следуй за Мною. И он встал и последовал за Ним. И когда Иисус возлежал в доме, многие мытари и грешники пришли и возлегли с Ним и учениками Его. Увидев то, фарисеи сказали ученикам Его: для чего Учитель ваш ест и пьет с мытарями и грешниками? Иисус же, услышав это, сказал им: не здоровые имеют нужду во враче, но больные, пойдите, научитесь, что значит: милости хочу, а не жертвы? Ибо Я пришел призвать не праведников, но грешников к покаянию.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.


Таже диакон глаголет ектению:

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия [или рабы Божия] (имярек).

О еже проститися ему [или ей] всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

Возглас от священника: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

Диакон: Господу помолимся:

Лик: Господи, помилуй.

Священник молитву:

Владыко Господи Боже наш, Врачу душ и телес, временныя страсти уврачевавый, исцеляяй всяк недуг и всякую язю в людех, хотяй всем человеком спастися, и в познание истины приити, не хотяй смерти грешника, но яко обратитися, и живу быти ему. Ты бо, Господи, в Ветхом Завете положил еси покаяние грешным, Давиду, и Ниневитяном, и прежде тех бывшим; но и во пришествии плотскаго Твоего смотрения, не призвал еси праведныя, но грешныя в покаяние; якоже мытаря, якоже блудницу, разбойника, и хульнаго гонителя, великаго Павла покаянием приемый. Петра верховнаго и апостола Твоего, отвергшагося Тебе трижды, покаянием приял еси, и обещал еси ему, глаголя: ты еси Петр, и на сем камени созижду Церковь Мою, и врата адова не одолеют ей, и дам тебе ключи Царствия Небеснаго. Сего ради и мы, Блаже и Человеколюбче, по неложным Твоим обещанием дерзающе, молимся Тебе, и просим в час сей: услыши моление наше, и приими е, якоже кадило приносимое Тебе, и посети раба Твоего [или рабу Твою] (имярек), и аще что согреши словом, или делом, или помышлением, или в нощи, или во дни; или под клятву священническую, или своему проклятию подпаде: или клятвою огорчися, и проклят себе; Тебе просим, и Тебе молимся, ослаби, остави, прости ему [или ей], Боже, презирая беззакония его [или ея] и грехи, и яже в ведении и не в ведении бывшая от него [или нея]. И аще что от заповедей Твоих преступи, или согреши, яко плоть носяй, и в мiре живый, или от действа диавольскаго; Сам, яко благ и человеколюбец Бог прости; яко несть человека, иже поживет, и не согрешит. Ты бо един еси безгрешен; правда Твоя правда в век и слово Твое истина. Не бо создал еси человека в погибель, но в снабдение заповедей Твоих, и живота нетленнаго наследие; и Тебе славу возсылаем, со Отцем, и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

После же молитвы седьмой священник берет второй стручец и, омочив его в святом елее, помазывает болящего, произнося молитву: «Отче Святый, Врачу душ и телес…»


После же этого больной, принимающий Елеосвящение, если может, сам входит в среду священников и стоит, поддерживаемый родными, или сидит. Если же не может встать, священники сами окружают его, лежащего на постели. Настоятель же, взяв святое Евангелие и раскрыв его, возлагает письменами на голову больного, и все священники возлагают на него руки. Первый же из священников (не возлагает руку, но) громким голосом произносит следующую молитву:

Царю Святый, благоутробне и многомилостиве Господи Иисусе Христе, Сыне и Слове Бога Живаго, не хотяй смерти грешнаго, но яко обратитися, и живу быти ему: не полагаю руку мою грешную на главу пришедшаго [или пришедшия] к Тебе во гресех, и просящаго [или просящия] у Тебе нами оставление грехов; но Твою руку крепкую и сильную, яже во святом Евангелии сем, еже сослужители мои держат на главе раба Твоего [или рабы Твоея] (имярек), и молюся с ними, и прошу милостивное и непамятозлобное человеколюбие Твое, Боже, Спасителю наш, пророком Твоим Нафаном, покаявшемуся Давиду о своих согрешениих оставление даровавый, и Манассиину еже о покаянии молитву приемый; Сам и раба Твоего [или рабу Твою] (имярек), кающагося [или кающуюся] о своих си согрешениих приими обычным Твоим человеколюбием, презираяй вся его [или ея] прегрешения. Ты бо еси Бог наш, иже и седмьдесят крат седмерицею оставляти повелевый, падающим в грехи: зане яко величество Твое, тако и милость Твоя, и Тебе подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Сняв же Евангелие с главы больного, дают ему целовать его.


Диакон же абие глаголет ектению сию:

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия [или рабы Божия] (имярек).

О еже проститися ему [или ей] всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

Возглас от священника: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.


Таже поют самогласен, глас 4:

Слава: Источник исцелений, имуще святии безсребреницы, / исцеления подаваете всем требующим, / яко превелиих дарований сподобльшиися / от приснотекущаго Источника, Спаса нашего. / Глаголет бо к вам Господь, / яко единоревнителем апостольским: / се дах вам власть на духи нечистыя, / якоже тех изгонити, / и целити всяк недуг, и всяку язю; / темже в повелениих Его добре жительствовавше, / туне приясте, туне подаваете, / исцеляюще страсти душ и телес наших.

И ныне, глас тойже: Призри на моления Твоих раб, Всенепорочная, / утоляющи лютая на ны востания, / всякия скорби нас изменяющи; / Тя бо Едину твердое и известное утверждение имамы, / и Твое предстательство стяжахом, / да не постыдимся, Владычице, Тя призывающии. / Потщися на умоление, Тебе верно вопиющих: / радуйся, Владычице, / всех помоще, радосте и покрове, / и спасение душ наших.

Священник: Слава Тебе, Христе Боже, упование наше, слава Тебе.

Посем лик: Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Благослови.


И отпуст:

Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере; силою честнаго и животворящаго Креста; святаго славнаго и всехвальнаго апостола Иакова, и перваго архиереа Иерусалимскаго, брата Божия, и всех святых, спасет и помилует нас, яко благ и человеколюбец.

Посем лик: Господи, помилуй. (Трижды.)

И, положив поклон, принявший Елеосвящение, говорит:

Благословите, отцы святые, простите меня, грешного. (Трижды)

Приняв же от них благословение и прощение, отходит, благодаря Бога.

Добавлено: 21-03-2022, 19:36
0
4 396

Похожие публикации


Наверх